Monday, January 3, 2011

Pemain Terengganu Habuan

Pemain tersebut ialah Mohd. Ashaari Shamsuddin dan Mohd. Sharbinee Alawee, yang kini mewakili skuad Terengganu serta Norshahrul Idlan Talaha dari skuad Kelantan.

Tiga lagi pemain skuad Harimau Muda A iaitu Mohd. Muslim Ahmad, Mohd. Faizal Muhammad dan Izzaq Faris Ramlan.

Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said berkata, majlis tersebut akan diadakan di sini, serentak dengan majlis menandatangani perjanjian para pemain skuad Terengganu dan T-Team.

Beliau memberitahu, pada majlis tersebut, pemain terbabit akan menerima imbuhan RM5,000 seorang dan diberi borang bagi urusan pemberian sebidang tanah untuk kediaman.

Beliau berkata demikian selepas selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan Exco di Wisma Darul Iman di sini, semalam.

Sabtu lalu, beliau mengumumkan pemberian insentif tersebut kepada enam pemain berkenaan sebagai menghargai jasa dan sumbangan mereka dalam mengharumkan nama negara dan negeri.

Menurut Menteri Besar, pemberian insentif itu menunjukkan keprihatinan dan komitmen kerajaan negeri untuk memastikan Terengganu cemerlang dalam pelbagai bidang termasuk pelajaran.

Pada 29 Disember lalu, skuad kebangsaan di bawah kendalian jurulatih K. Rajagobal menjuarai Piala Suzuki AFF 2010, menewaskan Indonesia pada perlawanan akhir kedua di Jakarta dengan agregat 4-2.

No comments:

Post a Comment