Tuesday, September 13, 2011

Sumbat Gol Banyak-banyak


PASUKAN berstatus kelab, T-Team menjanjikan permainan agresif apabila mereka melayan kunjungan Polis Diraja Malaysia (PDRM) pada aksi Kumpulan D kempen Piala Malaysia malam ini.

Keyakinan itu disuarakan pengendalinya, Yunus Alif selepas anak-anak buahnya dimalukan Kuala Lumpur apabila tewas 1-2 pada aksi di Stadium Selayang, Sabtu lalu.

Menurut Yunus, skuad kendaliannya bersedia menampilkan corak permainan menyerang apabila menentang PDRM di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu malam ini dalam misi memburu jaringan besar.

"Saingan dalam Kumpulan D masih terbuka kepada semua pasukan dan mungkin jumlah jaringan akan menjadi penentu kepada pasukan yang akan layak ke suku akhir.

"Jadi, kami perlu memanfaatkan peluang menentang PDRM malam esok (malam ini) dengan cuba mendapatkan kemenangan menerusi jaringan besar," katanya kepada Kosmo! semalam.

Untuk rekod, T-Team yang membuat penampilan kedua dalam kempen Piala Malaysia musim ini kini menduduki tangga ketiga kumpulan dengan tiga mata, mana- kala PDRM di tangga tercorot tanpa seba- rang mata.

Selangor pula yang tewas mengejut kepada T-Team pada aksi sulung minggu lalu berada di tangga kedua, juga dengan tiga mata, manakala Kuala Lumpur selesa mengungguli kedudukan teratas dengan enam mata.

Mengulas mengenai permainan malam ini, Yunus memberitahu, pasukannya bakal mendapatkan semula khidmat pemain tengah, Tengku Hasbullah Raja Hassan, sekali gus memberi kekuatan di bahagian se- rangan.

"Saya yakin kehadiran semula Tengku Hasbullah akan membuka lebih banyak ruang kepada kami untuk menyerang dan mendapatkan gol.

"Apa yang penting, pemain tidak hilang fokus dan menggunakan segala peluang beraksi di gelanggang sendiri selain mendapat sokongan moral penyokong," tegasnya."

No comments:

Post a Comment