Tuesday, September 13, 2011

Terengganu Mencari mangsa Baru


TERENGGANU tetap memburu tiga mata penuh meskipun sedar dengan apa yang bakal dihadapi pada aksi di gelanggang lawan malam ini, lapor AHMAD FAZLI MOHD. YADI.

Mereka bertandang ke Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi untuk menghadapi Negeri Sembilan yang dilihat semakin garang dalam dua perla- wanan awal sebelum ini.

Apa pun situasi yang berlaku, jurulatih Terengganu, Irfan Bakti tetap mahukan tiga mata.

'Kami mahu memang dan mengutip tiga mata penuh," katanya.

Sebelum ini, juara Piala FA 2011 itu menundukkan PKNS Selangor 3-2 pada aksi di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu.

Mereka mahu meneruskan momentum kemenangan itu dalam misi merealisasikan hasrat mengungguli kedudukan Kumpulan B.

Justeru, bekas pengendali kelab Persipura itu yakin anak- anak buahnya mampu melaksanakan impian mereka untuk meraih kemenangan mutlak di Paroi.

"Pada malam esok (hari ini), kami tahu misi kami sukar untuk menewaskan Negeri Sembilan di Stadium Paroi, namun ia tidak mustahil sekiranya pemain terus mempamerkan konsistensi.

"Bukan mahu mendabik dada tetapi kemenangan yang diraih sebelum ini telah menjadi satu suntikan semangat buat semua pemain untuk terus mempamerkan rentak cemerlang.

"Saya percaya dan yakin dengan kemampuan barisan pemain saya untuk merealisasikan hasrat membawa pulang tiga mata penuh (dari Stadium Paroi).

"Kami harus bekerja dengan lebih keras lagi memandangkan dua pasukan ini dianggap sebagai pilihan untuk muncul juara kumpulan.

"Jadi, saya berharap pemain dapat memberikan sepenuh perhatian dan menggunakan peluang yang dicipta sebaik mungkin," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Jelas jurulatih kelahiran Kelantan itu, rentak kemenangan ini haruslah diteruskan dan barisan pemainnya dituntut untuk mempamerkan aksi seperti ketika menentang Sime Darby dan PKNS baru-baru ini.

Seperti biasa, pemenang anugerah Kasut Emas Liga Super 2011, Abdul Hadi Yahya, Abdul Manaf Mamat dan Mohd. Ashaari Shamsuddin bakal menjadi taruhan Irfan untuk merobek gawang Negeri Sembilan pada malam ini.

No comments:

Post a Comment