Friday, June 22, 2012

Terlepas Peluang

Biarpun tewas 0-1 apabila Lions XII mencuri mata penuh pada masa kecederaan, jurulatih Terengganu, Peter Butler tidak kecewa dengan aksi skuad bimbingannya di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, kelmarin.


Baginya, apa yang lebih penting anak buahnya telah mempamerkan persembahan yang mantap kerana berjaya mengawal pihak lawan sepanjang permainan, namun kelekaan pemain pada minit-minit terakhir menyebabkan mereka berputih mata.

"Mereka berjaya mengawal permainan dengan baik dan seharusnya kita tidak layak untuk kalah, namun kemenangan mereka (Lions XII) adalah adil dan kita terpaksa menyalahkan pasukan kita sendiri.

"Begitu pun, saya berpuas hati dengan permainan mereka kerana kita telah membuktikan kita mampu menyaingi pendahulu Liga Super itu," katanya.

Jelasnya, pemain bermain dengan baik kelmarin, namun sepanjang perlawanan, mereka dilihat kurang fokus sehingga gagal mempertahankan gawang sehingga ke masa penamat.

"Kekalahan memang mengecewakan tetapi kita perlu tingkatkan permainan dan harus menang untuk semua baki perlawanan," jelas bekas jurulatih Kelantan itu.

gambar cantik ni Joephoto yang punya.

No comments:

Post a Comment