Friday, March 20, 2015

Bikana Penyerang 5 Minit Terakhir



Kebangkitan Terengganu untuk menyingkirkan Selangor pada aksi yang berlanjutan ke masa tambahan, malam tadi, Abdul Rahman berkata, percaturannya menukar posisi Bikana dari posisi pertahanan ke posisi penyerang pada lima minit terakhir ternyata membuahkan hasil.

“Saya laung kepada Bikana, kamu jadi penyerang untuk lima minit terakhir ini. Ketika itu saya sudah buat dua pertukaran dan sudah terfikir kalau kita kena 2-0 pun tak mengapa. Alhamdulillah Bikana berjaya menyamakan kedudukan untuk mengheret perlawanan ke masa tambahan.

“Selain itu, saya lihat Selangor main tempo begitu tinggi pada separuh masa pertama dan mereka mula perlahan pada babak kedua. Mungkin juga mereka sudah terlebih yakin selepas mendahului pada minit ke-21.

“Tapi yang penting, para pemain Terengganu sudah bangkit serta menunjukkan komitmen dan semangat juang tinggi untuk mencari kemenangan dan akhirnya berjaya menambah dua lagi gol pada masa tambahan (jaringan sendiri Robert Cornthwaite minit ke-104 dan Zairo Anuar Zalani minit ke-120),” jelas Abdul Rahman.

No comments:

Post a Comment