Wednesday, May 9, 2012

Peter Butler Pilihan Terengganu?

KENYATAAN daripada Mat Zan Mat Aris - yang kini sudah hampir pasti meninggalkan skuad Terengganu - dan juga Peter Butler, semalam menjurus kepada satu lagi episod menarik perkembangan bola sepak tanah air.

Ia berlaku secara kebetulan apabila Mat Zan menyuarakan dia sudah tawar hati dengan pihak pengurusan skuad Penyu dan sanggup berundur dengan syarat manakala bekas ketua jurulatih Kelantan itu pula berkata ada orang telefon dan tanyakan mengenai prospek dia membimbing Terengganu.

Ketika ini Mat Zan direhatkan dua minggu daripada tugasan jurulatih manakala espnstar.my melaporkan Butler sudah meletakkan jawatan selaku ketua jurulatih pasukan Liga Super Indonesia (ISL), Persiba Balikpapan dan kini mencari pekerjaan baru.
 
Situasi ini sekali gus menggambarkan betapa Butler antara calon utama bakal mengambil alih jawatan jawatan Mat Zan dalam skuad Peteh. “Sebelum ini ada juga orang telefon dan tanya saya mengenai hal ini,” kata Butler ketika dihubungi semalam.

“Saya berada di Kuala Lumpur hanya untuk bercuti dan tidak akan beri komen apa-apa mengenainya (spekulasi).”

Laporan sebelum ini menyebut nama Butler turut tersenarai dalam senarai calon pengganti ketua jurulatih Terengganu bersama pengendali dari Korea Selatan, Jang Jung dan bekas pengendali skuad remaja kebangsaan, Hatem Soussi.

Lebih menguatkan spekulasi apabila espnstar.my turut melaporkan jurulatih berasal dari Halifax, England itu semalam sudah meletakkan jawatan selaku ketua jurulatih pasukan Liga Super Indonesia (ISL), Persiba Balikpapan.

No comments:

Post a Comment