Monday, April 23, 2012

MB Tidak Minat

MENTERI Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said tidak berminat mencampuri urusan pentadbiran Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT), walaupun kesal dan mengakui berlaku kemerosotan skuad Penyu dikendalikan Mat Zan Mat Aris.


Sambil menafikan akan mengambil alih pengurusan pasukan, Ahmad yang tampak kecewa dengan kekalahan 2-1 skuad Penyu ketika melayan pasukan Sime Darby FC pada pertembungan separuh akhir pertama Piala FA, mengarahkan seorang benteng pertahanan tidak diturunkan pada aksi akan datang kerana dua gol mudah dijaringkan pemain lawan berpunca daripada kesilapannya.

"Dua gol dijaringkan penyerang import pasukan lawan, Patrick Ronaldinho pada minit ke-52 dan gol kemenangan pada masa tambahan oleh pemain gantian, Syukur Saidin, berpunca daripada kesilapan pemain pertahanan tuan rumah.

"Saya secara peribadi minta jurulatih, Mat Zan tidak menurunkan pemain itu semasa berjumpa pemain di bilik persalinan pada rehat separuh masa pertama.

"Walaupun tidak mempunyai kuasa mutlak, tetapi saya perlu bertanggungjawab atas kemerosotan mendadak pasukan dan akan panggil pengurusan serta jurulatih skuad Penyu, Selasa ini untuk berbincang bagi menyelesaikan kekalutan sehingga membangkitkan kemarahan kira-kira 1,000 penyokong berikutan tiga kekalahan skuad itu," katanya.

Mengulas kira-kira 1,000 penyokong tegar mengadakan demonstrasi mendesak Che Mat serta Mat Zan mengundur diri, Ahmad berkata, penyokong perlu rasional kerana tiada pasukan yang inginkan kekalahan pada setiap perlawanan.

No comments:

Post a Comment