Saturday, February 19, 2011

Akibat Keganasan Penyokong Kelantan


Perlawanan antara T Team vs Kelantan telah dicemari oleh lemparan batu oleh penyokong Kelantan kearah penonton tuan rumah.

Memang kita mengetahui bahawa penyokong Kelantan suka bertindak ganas dan suka membuat provakasi. Tanyalah penonton-penonton di stadium diseluruh Malaysia mengenai perangai dan sikap penyokong Kelantan yang suka bergaduh dari berbaik-baik



(Gambar : Penyokong Terengganu yang terkena batu yang dilempar oleh penyokong Kelantan)

Malah di stadiumnya sendiri mereka merusuh dan membakar kenderaan polis. Ada yang menjadi buta dan ada yang mati. KAFA telah berkali-kali dikena denda oleh FAM atas sikap kurang ajar penyokongnya.

Untuk penyokong Kelantan insaflah dan simpati terhadap mangsa yang terkena objek batu yang dilempar oleh penyokong Kelantan. Adakah anda tidak mempunyai perasaan? Adakah anda tidak menyesal kerana sikap ganas menyebabkan orang yang tidak bersalah cacat seumur hidup? Adakah anda tidak merasa sedih bila melihat ibu bapa meratap diatas kematian anaknya di stadium? Pada yang melempar batu anda tidak teringin meminta maaf kepada mangsa keganasan anda?

Bertaubatlah wahai penyokong Kelantan.

No comments:

Post a Comment