Friday, February 11, 2011

Lulus

STADIUM Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu akhirnya mendapat lampu hijau Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) untuk menjadi gelanggang perlawanan di sebelah malam selepas masalah cahaya lampu limpah berakhir.

Pemeriksaan dijalankan kelmarin mendapati cahaya 120 lampu baru yang dipasang di stadium itu menepati syarat ditetapkan FAM.


Keputusan itu dibuat Ketua Unit Pertandingan Tempatan FAM, Ahmad Fuad Daud yang menjalankan pemeriksaan terhadap lampu di stadium itu bersama ahli jawatankuasa, Azlan Johar, dan mendapati cahayanya menepati syarat iaitu 800 lux.

Ahmad Fuad berkata, 120 lampu baru berharga RM600,000 yang dipasang di stadium itu sudah dapat menerangi sembilan tempat dalam kawasan padang dengan lebih baik berbanding sebelum ini.


“Kami menggunakan alat digital lux meter untuk mengukur kadar cahaya itu dan mendapati ia mencapai keterangan cahaya 1,000 lux melebihi 200 lux seperti yang ditetapkan FAM jika perlawanan diadakan pada waktu malam,” katanya.


Fuad bagaimanapun meminta kontraktor terbabit supaya dapat memperbaiki sedikit cahaya di tepi padang berhadapan tempat duduk penonton.


foto dr tfc.

No comments:

Post a Comment