Monday, August 20, 2012

Kumpulan Kritikal - 50-50

Walaupun Terengganu mungkin dianggap antara pasukan pilihan menjuarai Piala Malaysia, skuad penyu sebenarnya berdepan laluan lebih sukar walaupun untuk mengulangi pencapaian tahun lalu - layak ke final. 

Pada edisi 2011, Terengganu gah muncul naib juara tetapi berdasarkan undian peringkat kumpulan, skuad Peteh berdepan ujian getir selepas diundi bersama juara Liga Super, Kelantan, juara Liga Perdana, Tentera dan Kedah dalam Kumpulan B.Penolong Pengurus Terengganu, Sheikh Ahmad Tajudin mengakui hakikat undian itu tidak memihak kepada mereka yang tiada pilihan selain memberi tentangan sengit lawan. 

Memang kita tahu Kelantan sebuah pasukan yang mantap dan sebagai juara Liga Super, mereka mungkin ada kelebihan untuk diangkat sebagai pasukan pilihan. 

Kita tak boleh jangka kekuatan sebenar Tentera dan Kedah pula jika mengikut rekod pertemuan cukup liat untuk dikalahkan, katanya. 

Beliau berpegang kepada prinsip - untuk menjadi yang terbaik, mereka mesti kalahkan yang terbaik. Jika dinilai, Kelantan dan Tentera adalah pasukan terbaik Liga Super dan Liga Perdana. 

Satu cabaran besar buat kami kerana beraksi tanpa pemain pinjaman. Tetapi pemain terutama penyerang sedia ada seperti Manaf Mamat, (Francis) Forkey Doe, Abdul Hadi (Yahya) cukup ghairah mahu mendakap Piala Malaysia. Itu yang membuatkan kami lebih bersemangat kerana kami hanya ada satu peluang saja lagi, katanya.

No comments:

Post a Comment