Tuesday, March 20, 2012

Aksi Mantap Ditagih




TERENGGANU meletakkan harapan tinggi ke atas penyerang import Francis Forkey Doe bagi membantu pasukan itu meraih kejayaan seterusnya dalam cabaran Piala Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) menentang pasukan kelab dari Hong Kong, Kitchee FC pada Selasa ini.


Pengurus pasukan Terengganu Datuk Che Mat Jusoh berkata, Terengganu berharap Doe akan mempamerkan kebolehannya bagi menghasilkan jaringan untuk meneruskan cabaran dalam saingan Kumpulan F.


Malah beliau berkata, pemain kelahiran Liberia itu yang sebelum ini dijadual mewakili pasukan negaranya pada kejohanan Liga Piala-piala negara Afrika telah mengenepikan hasrat semata-mata mahu memberi perhatian kepada pasukan skuad kendalian Mat Zan Mat Aris.


“Kita amat berbangga dan kagum dengan semangat yang ditunjukkan Doe bagi membantu pasukan Terengganu dalam cabaran Piala AFC ini,” katanya. Menurutnya, perlawanan tersebut merupakan perlawanan kedua bagi Terengganu selepas menang 1-0 ke atas kelab Vietnam, Song Lam Nghe An di tempat lawan pada perlawanan pembukaan 6 Mac lalu.


Che Mat yang juga Yang DiPertua Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) berkata, Terengganu berharap dapat melangkah sekurang-kurangnya ke pusingan kedua selepas pertama kali menjejakkan kaki dalam Piala AFC.


Beliau berkata, pemain-pemain dan pegawai pasukan Kitchee tiba di sini kelmarin untuk menyesuaikan diri dengan permukaan padang perlawanan dan iklim tempatan. Selepas pertemuan kedua, Terengganu akan bertemu pasukan kelab dari Singapura, Tampines Rovers FC di tempat lawan pada 4 April

No comments:

Post a Comment