Friday, March 9, 2012

TTeam Mampu Menang



Status perbezaan Liga Super dan Liga Perdana mungkin tidak membawa sebarang makna menjelang pertemuan hebat antara dua pasukan Pantai Timur, T-Team dan Pahang dalam perlawanan pusingan kedua Piala FA pada malam ini di Stadium Ismail Nasiruddin Shah.


Berada di tangga keempat Liga Super, T-Team tidak boleh mendabik dada bahawa mereka merupakan pasukan yang lebih unggul ketika Pahang yang masih segar mengejutkan Felda United 1-0 di Stadium Hang Jebat pada pusingan pertama mempunyai elemen untuk mengejutkan anak-anak buah Yunus Alif.


Bersemangat mahu membuktikan Pahang bukan sebuah yang boleh diperkotak-katikkan pada musim ini, pengendali Tok Gajah, Dollah Salleh sama sekali tidak akan bersikap merendah diri mengenai peluang pasukan dari Liga Perdana untuk meraih kemenangan pada perlawanan hari ini.


''T-Team berada dalam kedudukan baik pada saingan liga sekarang, namun itu tidak menggentarkan keyakinan saya serta para pemain untuk cuba mencatat kemenangan bagi melangkah ke pusingan seterusnya.


''Kami akan memberikan tentangan sengit kepada T-Team dan sama sekali tidak akan mengaku kalah sebelum berjuang. ''Status Pahang selaku pasukan yang datang dari saingan Liga Perdana tidak perlu membuatkan kami berasa merendah diri biarpun kami lebih selesa diletakkan status sebagai pasukan underdog.


''Jika semua pemain dapat mengekalkan rentak cemerlang seperti mana dalam perlawanan terakhir ketika menentang MP Muar, kami mampu mengejutkan lawan," katanya ketika dihubungi, semalam.


Satu lagi fakta yang menarik, pertemuan kedua-dua pasukan juga diibaratkan pertarungan antara dua pakar sepakan percuma, Zairo Anuar Zailani untuk T-Team dan Mohd. Hafiz Kamal.

No comments:

Post a Comment