Monday, March 26, 2012

Hanya Memerlukan Seri

JURULATIH Mat Zan Mat Aris mengakui Terengganu berdepan laluan berliku dengan bertandang ke Kota Singa apabila hanya membawa satu gol sebagai bekalan timbal balik suku akhir kedua Piala FA menentang Lions XII di Stadium Jalan Besar, malam esok.


Justeru, dia menuntut anak buahnya memikul tugas masing-masing, selain fokus sepanjang perlawanan itu bagi memastikan impian mempertahankan trofi itu menjadi nyata.“Satu gol memang tidak selamat untuk bekalan pada perlawanan akan datang, tapi ia amat penting buat pemain untuk terus mempertahankan kemenangan hari ini (kelmarin).


“Kami sedar bukan tugas mudah, namun akan cuba sedaya upaya mempertahankan gol itu dan mencari gol tambahan di tempat lawan nanti,” katanya selepas perlawanan kelmarin. Secara keseluruhannya, corak permainan skuad Penyu banyak tertumpu pada bahagian tengah dan terikut rentak pelawat pada babak pertama, sebelum menukar rentak dengan corak terbuka dan serangan dari bahagian sayap di babak kedua.


Penyu memanfaatkan kelemahan lawan yang beraksi dengan 10 pemain selepas ketua pasukan Hariss Harun dilayangkan kad merah kerana menyiku Forkey Doe di luar padang pada minit ke-53 dan kesempatan itu digunakan tuan rumah dengan gol tunggal rembatan Joseph Kalang Tie dari luar kotak penalti yang terbias kaki pertahanan sebelum menerjah gawang pada minit ke-64.

No comments:

Post a Comment