Sunday, March 11, 2012

TTeam Mara Ke Suku Akhir


PASUKAN T-Team mengesahkan slot ke peringkat suku akhir Piala FA setelah menundukkan Pahang 3-2 dalam perlawanan sengit di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah malam ini.



Bermain di laman sendiri memberi keyakinan kepada pasukan yang diberi jolokan 'penyu muda' itu menguasai permainan sebaik wisel permulaan ditiup pengadil perlawanan Mohd Nazmi Nasarudin.


Babak pertama menyaksikan benteng pertahanan T-Team kendalian pemain yang baru pulih dari kecederaan, Fadzli Saari dengan gandingan pemain import BosniaHerzegovina Bojan Petric, ternyata sukar ditembusi skuad Tok Gajah, yang sekadar mampu melakukan rembatan jarak jauh.



Namun, selang empat minit babak kedua (minit ke-49), Pahang memperoleh gol pembukaan menerusi Hazuan Daud, yang membuat rembatan dari luar kotak penaltimenewaskan penjaga gol tuan rumah.

Tersentak dengan jaringan pelawat, anak didik Yunus Alif bangkit mencari gol penyamaan dan Azrul Hazran bijak mencari peluang dengan meledakkan golpenyamaan pada minit ke-55. Kealpaan T-Team kemudian dihukum pasukan pelawat pada minit ke-58 menerusi jaringan gol kedua oleh Azamuddin Akil.



T-Team yang ingin menempatkan diri sebagai pasukan pertama layak ke suku akhir, berjaya mencari gol penyamaan lima minit kemudian dengan jaringan FadzliSaari. Aksi bertambah rancak apabila kedua-dua pasukan melancarkan serangan bertubi-tubi ke gol lawan masing-masing.





Bagaimanapun, nasib ternyata memihak kepada T-Team apabila pada minit-minit terakhir, Faiz Subri menjadi wira apabila berjaya memecah kebuntuan itu dalammasa tambahan

No comments:

Post a Comment