Friday, October 21, 2011

Tidak Sukar Untuk Dapat 3 Gol

Untuk dapat 3 gol ialah dengan cara meningkatkan tempo permainan yang kemas & kesungguhan pemain perlu dipamerkan.

ATAS kertas, peluang pasukan berstatus kelab, T-Team untuk melakar sejarah dengan mara ke final Piala Malaysia begitu tipis.

Malah, misi yang dianggap penuh mustahil itu terpaksa dilalui anak- anak buah Yunus Alif di hadapan ribuan penyokong Negeri Sembilan di Paroi bagi aksi separuh akhir kedua malam esok.

‘Ibarat nyawa di hujung tanduk’, tiada jalan singkat boleh dilalui kesebelasan utama T-Team melainkan memburu tiga gol tanpa dibolosi pasukan tuan rumah.

Pada perlawanan separuh akhir pertama di Kuala Terengganu (Selasa lalu), T-Team gagal menggunakan kelebihan beraksi di laman sendiri apabila tewas 2-4.

“Memang sukar untuk kami mara ke final jika dilihat kepada jumlah jaringan yang diperoleh lawan pada separuh akhir pertama.

“Mereka memperoleh empat gol di tempat lawan dan ia adalah bekalan yang cukup selesa buat mereka,” kata Yunus kepada Kosmo! baru-baru ini.

Mengulas mengenai persiapan aksi kedua malam esok, Yunus menjelaskan dia mungkin membuat sedikit perubahan termasuk di posisi penjaga gol.

Katanya, pada perlawanan pertama baru-baru ini, penjaga gol pasukannya, Mohd. Zairi Hafiezi seperti gugup untuk beraksi sehingga melepaskan dua gol mudah.

“Saya sendiri tidak tahu kenapa dia (Zairi) seperti tertekan setiap kali pemain lawan, khususnya Hairuddin Omar memegang bola.

“Malah, ada dua atau tiga gol yang tidak sepatutnya dilepaskan. Jadi, saya akan memikirkan semula kedudukan Zairi sama ada menggantikannya dengan Mohd. Jibrail,” katanya lagi.

Bagaimanapun kata Yunus, beliau sebenarnya masih mengharapkan kebangkitan luar biasa daripada para pemain T-Team pada aksi di Paroi esok.

Katanya, pengalaman beberapa pemain seperti Indra Putra Mahyuddin, Zairo Anuar Zailani dan Nor Farhan begitu ditagih.

“Kami adalah sebuah pasukan yang mengamalkan corak menyerang dan saya harap kami mampu mendapatkan sekurang-kurangnya tiga gol di tempat lawan,” ujarnya.

No comments:

Post a Comment