Saturday, September 29, 2012

Jangan Hadir Demo ABC

KELAB Penyokong Bolasepak Terengganu (Peteh) hari ini menyeru semua ahli kelab itu supaya tidak menyertai Demonstrasi Asal Bukan Che Mat (ABC) yang dijadualkan, Sabtu ini.

Setiausaha Peteh, Wan Mohd Azmi Wan Ngah berkata demonstrasi yang bertujuan mendesak Presiden Persatuan Bolasepak Negeri Terengganu (PBSNT), Datuk Che MatJusoh digugurkan tidak mendatangkan keuntungan kepada pembangunan bola sepak di negeri itu.

"Penyokong sepatutnya menghargai jasa dan pengorbanan Che Mat sehingga Terengganu menjadi salah sebuah pasukan disegani di tanah air.

"Penyokong tak boleh sesuka hati desak untuk gugurkan (Che Mat). Hanya dalam mesyuarat agung PBSNT sahaja yang boleh menggugurkan Che Mat dalam badan induk itu," katanya kepada Bernama.

Beliau berkata penyokong patut melihat kejayaan Che Mat pada musim 2011 dengan membawa Terengganu ke final Piala Malaysia dan Piala FA serta muncul nain juara Liga Super.

Wan Mohd Azmi berkata, penyokong setia skuad penyu itu hendaklah bersikap profesional dan bukan mengikut emosi dalam kemelut yang melanda PBSNT sekarang.

"Kita tidak boleh emosi dengan meletakan 100 peratus kemerosotan pasukan Terengganu musim ini dibahu Che Mat, ia merupakan tanggungjawab bersama," katanya.

No comments:

Post a Comment