Thursday, September 6, 2012

Tuntutan Tertunggak

Bekas jurulatih Terengganu, Mat Zan Mat Aris mendesak Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) membayar tunggakan gajinya bermula Jun hingga penghujung tahun ini.

Difahamkan, Mat Zan yang disingkirkan pada April lalu telah melaporkan perkara tersebut kepada Jabatan Perhubungan Perusahaan di bawah Kementerian Sumber Manusia.

Mat Zan berkata, jabatan itu akan menjadi 'orang tengah' antara beliau dan persatuan tersebut untuk berbincang mengenai tuntutannya.

"Saya rasa saya layak mendapatkan pampasan tersebut sebab kontrak saya dengan pasukan Terengganu sepatutnya berakhir pada November tahun depan," katanya.

Mat Zan disingkirkan dari- pada membimbing Terengganu April ekoran prestasi kurang memberangsangkan sku- ad kendaliannya.

Ekoran rasa tidak puas hati selepas diminta untuk meletakkan jawatan, Mat Zan meminta PBSNT supaya memberikan pampasan dalam bentuk bayaran gaji sehingga penghujung tahun ini.

Bagaimanapun, PBSNT hanya bersetuju untuk memberikan pampasan dua bulan gaji.

"Saya nak selesaikan masalah ini sebelum berfikir untuk menjadi jurulatih pasukan lain dan saya harap PBSNT bersetuju dengan permintaan saya ini," katanya.

No comments:

Post a Comment